28 Ekim 2012 Pazar

taşı gediğine koyma sanatı



Kitap : taşı kitabı koyma sanatı

Kocaeli-Sinop arası otobüs yolcuğunda yakın bir arkadaşımın(Uğurcan Ç.) bu kitabı tavsiye etmişti ve bende almıştım ya da o almıştı, hatırlamıyorum. :) 

Kitabı yolculuk boyunca okuyup bitirdim. 

Öncelikle kitaptan birkaç alıntı;

Sayfa 15 - takma gözün insafı
Ünlü yazarımız Peyami Safa (1899-1961) romanlarından bazılarının müşterisi olan bir yayıncı ile sohbet ediyormuş. Yayıncı bir ara sormuş:
-Üstat, benim gözlerimden birinin takma olduğunu biliyor musun
-Evet biliyorum.
-Ama hangisinin takma olduğunu biliyor musun?
Peyami Safa:
-Evet biliyorum, demiş ve "şu" diye takma olan gözü göstermiş.
Adam hayret etmiş:
-Yahu nasıl anladın? Takma olmayan göze o kadar benzer ki...
-Hazret taşı gediğine koymuş:
-Çünkü daha insaflı bakıyor!
Sayfa 26 - esnek cam
Şair Arif Nihat Asya'ya (1904-1975) eğilir, bükülür, istenen biçime sokulabilir cam icat edildiğini söylemişler. Bayrak şairinin bu habere tepkisi şöyle olmuş:
-Desenize, camı da en sonunda kendimize benzettik!
Sayfa 92 - tercih zorunluluğu
Oldukça zengin, her istediğinin yapılmasına alışmış şımarık bir kadın, ünlü bir ressama giderek portresini yaptırmak istemiş. Ardından da şartları şöyle özetlemiş:
-Hem iyice benzesin, hemde güzel olsun.
Ressam kadını iyice bir süzmüş ve şu karşılığı vermiş:
-Hanımefendi, ikisinden birini seçmek zorundasınız.

Benim hoşuma gidenler bunlar ve birkaç tanesi daha :)

Kitabın arka yüzünde yazan yazı beni çok etkiledi ve etkilenmek zorunda kaldım. Hayatımı değiştirdi diyebilirim..

söylenmesi gereken zamanda
söylenmesi gereken kimseye
söylenmesi gereken sözü
söylemeyi becerebilmek

Bu kitabı ya da buna benzer kitapları okumayı sizlere tavsiye ederim. Çünkü hayatta bazen yaptığımız diyaloglarda, halk arasında "laf koymak"  tabiriyle de geçen bu olay örgüsü bazen tersten kendimize çarpabiliyor. Lütfen Koyduğunuz Laflara Dikkat Edin !

uğur karadeniz

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder