6 Mart 2013 Çarşamba

Tami Hoag - Psikopat & Paranoya

Evet.
Sıra geldi bu aralar takıntı yaptığım, polisiye romanlara.
Tami Hoag - Psikopat ve Paranoya kitaplarını beraber almıştım. Paranoya, Psikopatın devamı gibi olduğu ilk önce Psikopatı okuyun bitirmeye karar vermiştim.






Psikopat;

Kitap tamamen anlık oluşan olaylarla dolu. Bir hikayeden diğer hikayeye geçiyor fakat nedense, hikayeler bir yerde kesinlikle birleşiyor. Boşa yazılmış bir kitap olmadığı kesin. Sam Kovac ve Nikki Liska başkarakterler olarak Paranoya kitabında da devam ediyor. Öldürülen kadın ve çocukların katilini kitabı okuyarak anlayabilirsiniz. Bence.. Hikayelerden biri bile yarım okusanız, eminim anlatılan olay kesinlikle kafanızda karışır.  Karhl Dahl o kadar gerçekçi bir anlatımla tanıtılmış ki, tabi Kova ve Liska da öyle.. Her an her şey olabilecek olayın gidişatını değiştirecek farklı bir bakış açısı yok. Olaya direkt olarak girilmiş, olay gerçek veya gerçekliğe çok yakın anlatılmış. Polisiye roman okuyanlara kesinlikle tavsiye ederim..


Paranoya;

Psikopat kitabını okumasaydım, Sam Kovac ve Nikki Liska karakterlerini anlamakta zorluk çekebilirdim. Çünkü kitap ve olay örgüsü sanki, Psikopattan devam ediyormuş gibiydi. Kitabın başlangıcında anlatılan ölüm dansı, gerçekten çok güzel. Asılan Andy Fallon ve intihar etmiş gibi bulunan Mike Fallon ile devam eden hikaye yine diğer karakterler gibi gerçekliğe çok yakın. Belki de gerçek kişilerdir. Amanda Savard'dan bunu beklemezdim doğrusu. Bir gerçeği gizleyerek polislere polislik yapıyor. :) Kitap yine Polisiye roman okurlarına tavsiye etmekten çekinmediğim bir kitap. Ancak. İlk önce Psikopatı okumanızı tavsiye ediyorum.


Tami Hoag
http://www.tamihoag.com/

İlk defa bir yazarın ardı arda kitaplarını okudum. Bu yazarın diğer kitaplarını da okumaya çalışacağım. Sanırım sırada Şahitler Kulübü var. :) Sizinde kitaplar hakkındaki yorumlarınızı bekliyorum.
uğur karadeniz

4 yorum :

  1. İki kitabı da okudum ve polisiye-gerilim açısından hayal kırıklığına uğradım. Çok vasat kitaplar. Bu konu ile ilgili yazı bile paylaşmıştım blogumda: https://musaozsari.wordpress.com/2014/12/06/tami-hoag-bir-yazarin-kitap-katliami/ Eğer polisiye seri okunacaksa ilk akla gelen Grange olmalı bence. Sonra Tess Gerritsen... İyi bloglamalar.

    YanıtlaSil
  2. Yorumun için çok teşekkür ederim.
    Fakat benim okuduklarım arasındaki en iyi yazar polisiye, gerilim vb. üzerine Tami Hoag. Biraz da tarz meselesi sanırım bu :)

    Tess Gerritsen'in Çırak kitabını okudum. Seri olarak okumayıda düşünüyorum. Güzel bir yazar. Fakat Grange okumadım.
    Tavsiyenize uymaya çalışacağım.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Ya bende sadece paranoya var piskopati okumasam anlamakta gucluk ceker miyim

    YanıtlaSil