18 Nisan 2013 Perşembe

kahve..

Kahve.

Öyle bir derin konudur ki birçok konuyu bağdaştırabilir ve kahve ile anlatabilirsiniz. Ben burada bana göre kahve ve programlama arasındaki ilişkiyi ele alacağım. Bakalım nasıl bir şey olacak :)

Kahve..
Programlama yapmadan önce programcıların ve programcı adaylarının da bildiği gibi algoritma kurmak ve çözümlemek gerçekten önemlidir. Özellikle de üzerinde düşündüğünüz proje ve fikirleriniz de algoritma yazabilmek bir çok işi kolaylaştırır ve zamandan tasarruf ederiz. Bir çok kez de problemlerimizi çözümlemede kolaylık sağlamıştır..

Algoritma kurarken, program kod satırlarının temelleri atarken, herhangi bir web sitesi üzerinde tasarım yaparken ve ya donanımsal bir problem olsa dahi kahve benim için ön plandadır. Sanki ben değilde problemleri kahve çözüyor. :)

Kahve birçok kişi üzerinde zihin açma ve stres gidermek için kullanılırken bende ise ters bir etki üzerinde, kahve içmeyince rahat uyku uyuyamıyor ve dinlenmiş bir şekilde uyanamıyorum. Saat kaç olursa olsun, kahve  içip 10 dk uyursam bile o bana yetiyor. Bilmiyorum sizde de öylemi :)

Şimdi gelelim programlama ve kahve arasındaki ince ilişkiye. Bu ilişki o kadar güçlüdür ki (benim için yani.
olan olur olmayan olur : ) kahve olmadan kafam çalışmaz ( nesne tabanlı programlama sınavı hariç, orada stres var : ). Kahve içip, ilk yudumla beraber gelen paha biçilmeyen eşsiz zevk, iliklerime kadar işliyor sanki. Bilmiyorum siz de öylemi. Zihin kod yazmaktan allak bullak olduğu zaman, ellerinizi klavyeden çekin ve doğruca bir kupa, fincan yapın ve koyun, artık zevkiniz nasılsa.. Allak bullak olan kafanız yerine oturur. Yani kahve ve programlama arasındaki ilişki benim için, yolda olan bir trafik kazası gibi. Beynimizde bir trafik kazası olur ve bunu çözmek için trafik polisi çağır, benim için bir kupa kahveden farksızdır. Orada oluşan birçok yığıntı fikri ve bilgiyi düzenler ve yerine koyar. Bir nevi disk birleştirmek gibi (saçma mı oldu ne :) ).

Evet kahve benim için programlama (profesyonel olmasa da okulda yetecek kadar kod bilgisi yani.) yaparken zihin yoldaşım.

Kahve için ve kendinize gelin.. :)
Kahve ?
Kahve üzerine yazılar yazmak insanı kendinden alıyor resmen. Bunu fark ettim.. :)

Bi Kahve ? :)
uğur karadeniz


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder