8 Nisan 2013 Pazartesi

Sherlock Holmes Dizisi ve Kitabı

Sherlcok Holmes.

Bir çoğunuz belki de Sherlock Holmes hikayeleriyle büyüdünüz. Ben büyümedim ama dizisiyle beni tanıştıran kuzenime M.Eren Özcan'a teşekkür ederim.

Sherlock Holmes demek, çok farklı bir yapıt olmasına karşın, gerçeklik payı çok yüksek bir eser.
Sir Arthur Conan Doyle bizleri Sherlock Holmes ve Dr. Watson ile tanıştırdığı için teşekkür etmek gerekir. :)

Kitabı okulun kütüphanesinde bir arkadaşım bulmuş ve bana getirdi. Bende alıp okudum. Kitapla bu iş pek fazla belli olmasa da "Çıkarım Yapma Sanatı" nı denemek gerçekten hoş oluyor. Kitapta biraz daha soyut kalabiliyor. Kitap birkaç tane hikayeyi bir arada kısa ve öz anlatmış. Bu da yetmiş ve artmış. Dizisi gerçekten çok ustaca ve özenle çekilmiş. Kitabı hakkında diyeceklerim bu kadar. Dizisini izlemenizi tavsiye ederim, çünkü günlük yaşamda insanları daha iyi analiz etme yeteneğinizi geliştirebilir. Çıkarım yapma sanatını aslında herkes yapıyor fakat farkında değiliz-ler. Diyecek pek fazla bir şey olmadığı için saçmalamayarak susuyorum..

Sherlock Holmes sözlerinden;
-"İmkansızı çıkardığında elinde kalan şey gerçeklerdir."
-Çözülmesi en zor suçlar, nedensiz işlenenlerdir.
-Kanunun diğer tarafında olsaydım en başarılı suçlu ben olurdum.
-Bir suçu çözmenin ilk prensiplerinden biri, her ne kadar önemsiz gibi görünse de hiçbir ayrıntıyı atlamamaktır. İnsanın göz ardı ettiği şeyleri görmek, sonuca ulaşmanın ilk kuralıdır. Araştırmanız ayrıntıların gözlemlenmesi üzerine kurulu olduğunda, en doğru sonuca vardığınızı siz de göreceksiniz.

Sherlock Dizi-mag

Bu kitabından hariç diğer kitaplarını da okumayı düşünüyorum. Bu kadar.. :) Sherlock anlatılmaz yaşanır diyebilirim..
uğur karadeniz

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder