30 Ocak 2013 Çarşamba

okuduğum birkaç kitap

Okuduğum birkaç kitabı sizlere tavsiye etmek istiyorum. :)...




  • KİLİTLİ - KERRY WILKINSON
  • İKİ İYİ HIRSIZ - DANIEL FINN
  • ESİR ŞEHRİN İNSANLARI - KEMAL TAHİR
  • BEYAZ GEMİ - CENGİZ AYTMATOV

Şimdi geçelim yorumlara..



Beyaz Gemi;
Cengiz AYTMATOV'dan "Onun iki masalı vardı.." diye başlayan bir eser. Aslında ne isteyerek aldım nede isteyerek okudum. İlk okulda performans ödevlerimden biriydi Beyaz Gemi.. Okuyup özetini çıkarmaktı görevim. Okuyormuş gibi yapıp bitirdim kitabı. Sonra ödevi bitirebilmek için özgün olmayan kaynaklardan özet derledim. Yani anlatmak istediğim. Kitap bana  sıkıcı geldi fakat duygusal kitapseverler için önerebilirim.. (Benim sevmeyerek okumak zorunda kaldığım kitaplardan.. )

Esir Şehrin İnsanları;
Kemal Tahir'den güzel bir yapıt. Eskiyi olacakmış anlatan bir kitap. Bu kitapta öğretmen zoruyla alınmış olup okunmayan kitaplar kategorisinde yer alıyordu. Aradan uzun bir zaman geçince kitap bir ara gözüme çarptı ve okumaya başladım, bitirmek zorunda kaldım. Çünkü ben bir kitabı bitiremezsem, o kitap yazarı sanki beni sorguya çekecekmiş gibi hissediyorum.. :) Kitap Dünya savaşları sonrası İstanbul'u anlatıyordu.. Tarih ve savaşları sevenler için güzel bir kitap ama bana uygun değil.. (Benim sevmeyerek okumak kaldığım kitaplardan..)

İki İyi Hırsız;
Bir markette gezerken kitabı gördüm. Kapağındaki "Elinizden bırakmanız imkansız, mükemmel bir roman!" yazısına kanarak aldım. İyi ki kanmışım. Kitap içeriğine bağlı olmaksızın beni daha çok kitap okumaya yöneltti. Fay, Demi, Bazzie(Baz), Raul gibi karakterleri çok iyi betimlenmiş ve anlatılmıştı. Barrio ve Agua sokaklarında geçen roman, romanı okurken yaşıyormuş hissi verdi. Kısaca kitabı okumanızı tavsiye ediyorum. Birlik ve beraberliği çok iyi anlatan kitaplardan bir tanesi.. Sürükleyici ve zamanı bol olanlar için bir  kaç saat içinde bitirilebilir bir kitap.

Kilitli;
Sıra geldi en son okuyup ve büyük bir etki bırakan kitaba.. 
"Giriş ya da çıkış olmadığında..."
Kitabı her okumak için açtığımda bir işimin çıkması veya birilerinin bana iş yaptırma sevdası yüzüne uzun zamanda bitirebildiğim bir kitap.
" Hiç sıkmadan başlayan ilk sayfaları, sonlara doğru geldiğinizde, bazı parçalar yerine oturur ve olayı yaşarsınız." (uğur karadeniz)
Jessica ve diğer karakterler çok iyi anlatılmış ve gerçekliğe çok yakın anlamlar yüklenmişti. Ben okurken yaşadım kitabı. Son olarak; KERY WILKINSON polisiye ve dedektiflik kitapları okuyanlara güzel bir eser çıkartmış. Okumanızı kesinlikle tavsiye ediyorum. 





İyi günler.. :) 



uğur karadeniz

2 yorum :

  1. Tami Hoag''ın Psikopat kitabı harikadır. Ben çok beğenmiştim. Umarım sende beğenirsin. Yorumlarını merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tami Hoag'ın Paranoya ve Psikopat eserlerini aynı anda aldım. Psikopat şimdilik iyi gidiyor. En kısa zamanda yorumlayıp yayınlayacağım. :) Yorumlarınız için teşekkürler :)

      Sil