10 Şubat 2013 Pazar

ütopya (deneme)

Beş yüz yıl sonrasını anlatabilir misin demeden anlat dediler. Bende denedim.
"
İnsanlar yani biz.
İnsanlar ve diğer her şey.

Cümlelere ve beş yüz yıl sonrasını anlatmak için uygun kelimeler aramak bile çok zor. Beş yüz yıl… Sonra? İnsanlığın ve hayatın artık neredeyse son bulduğu, ama bazı yerlerde, paralel evrenlerde, gezegenlerde, yeni bir evrende vb. yaşan belirtisinin devam ettiği, cümlenin sonunu getirememek gibi... Ne olacağını bilmemek ve ona, onlara dair hayaller kurmak hem mantıklı hem de mantıksız. Nasıl mı? İnsanların ve diğerlerinin çoğu anı yaşamakla meşguldür, ne geleceği nede geçmişi merak eder. Bu da onların bir gün öncesi veya sonrasını ilgilendirmediği gibi, beş yüz yıl sonrasını da ilgilendirmez…



Ben insanları ikiye ayırırım, o yüzden diğer insanlar diyerek başlamak istiyorum. Bu anı yaşamayanlar, geçmişi –di’li geçmiş zaman takısıyla bilenler. İşte onlar geleceği tahmin etmeye ve bilmeye çalışılar. Ne mi olur onlara? İçi içlerini kemirir, sonra da ölümle tanışırlar.

Genel olarak herkes bana gelecek için bir zaman dilimi belirterek merak uyandırmamıştı. Ta ki felsefe hocam “Beş yüz yıl sonra Ütopya” diyene kadar. Ne değişti diye sordum kendime, çok şey değişmesine rağmen farkında değildim. Halen daha geçmişi kurcalıyormuşum meğer. Gerçekten merak etmiştim, ilk defa anı yaşan biri olarak değil geçmişi kurcalamayı bırakıp, gelecekle ilgili planlar, hayaller, duygular, tasarılar, tasvirler, benim küçük dünyamda belirmeye başladı.

Ütopya için birkaç önyargı ve tasarılar;
*Duygular olamayacak ancak herkesin kalbinin kuytu veya köşesinde kalmış olan duygu parçacıklarını araştıracaklar.
*Hayaller olamayacak çünkü istenilen her şeye teknoloji hükmedecek.
*Yenilik arayanlar boşa kürek çekecek, herkes ve her şeye bir şeyler bulunmuş olacak.

Aslında az önce okuduklarınız benim, Ütopya ile araştırıp, fikir sahibi olduğum birkaç konu ve geleceğe dair yapılan önyargılar. Bana göre Ütopya nasıl mı olacak? Hemen anlatayım;

Ütopya yağmur yağmaz, kervan geçmez, kimi dil bilmez, kimi de görmez. Böyle saçma sapan bir yer, alan her ne diyorsanız artık..
"
uğur karadeniz 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder